Menu

Speluitleg StepTimer

StepTimer is het neusje van de zalm voor hen die van hoge inzetten houden. Zet 1 credit in voor een eerlijke uitbetaling op 1 winlijn of zet 5 credits in om op 5 winlijnen in het bovenspel te spelen.

{mosimage}StepTimer is het neusje van de zalm voor hen die van hoge inzetten houden. Zet 1 credit in voor een eerlijke uitbetaling op 1 winlijn of zet 5 credits in om op 5 winlijnen in het bovenspel te spelen.

Maar het geheim van de smid zit hem in de 3 ‘nudges’ waarmee de bovenste rollen in maximaal 3 stappen volautomatisch naar de meest winnende combinatie springen wanneer je het lef hebt om 40 credits ineens in te zetten.

Speel nu StepTimer!

Hoe speel ik het spel?
De StepTimer bestaat uit drie verschillende spelonderdelen:

  • basisspel
  • 5-spel
  • 40-spel

Basisspel
Wanneer je het spel start dan begin je standaard met het basisspel. Vier of meer gewonnen punten kun je toevoegen aan je creditmeter met de collect toets of verplaatsen naar één van de vier meters met de save toets. Twee punten (bes op rol 1) worden automatisch gegokt, dat wil zeggen verdubbeld of verloren.

Eén winlijn
In het basisspel speel je op één winlijn, met uitzondering van het ster-symbool, dat kriskras telt. Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties vast te zetten, met de reset toets kun je vastgezette rollen weer vrijgeven.

5-spel
Wanneer je vier of meer punten op één of meer van de vier meters hebt, dan kun je het 5-spel spelen. Hiervoor wordt ook 1 credit van je creditmeter gehaald. Deze credit wordt dan toegevoegd aan de meter met het laagste puntenaantal.

Voor het 5-spel worden altijd vijf credits van de meters gehaald, waarvan twee stuks van de meter(s) met het hoogste puntentotaal. Gewonnen credits in het 5-spel worden evenredig naar de inzet per meter verdeeld over de meters.

Puntenaantallen van 200 of meer op een meter verhuizen automatisch naar de creditmeter. Hierbij gaan punten die het aantal van 200 overschrijden niet verloren. Heb je minder dan vier credits op de meters staan dan kun je middels de startknop credits van je creditmeter naar de vier meters spelen om zodoende het 5-spel te vervolgen. Met de choose game toets kun je echter ook weer kiezen voor het Basisspel.

40-spel
Het 40-spel is in principe gelijk aan het 5-spel, echter bedraagt de inzet per spelronde geen 5 maar 40 punten. Het grote verschil zit hem in de nudge-functie. De nudges worden gebruikt om de drie bovenrollen, nadat ze stil zijn komen te staan en indien binnen bereik, in maximaal drie stappen naar de meest winnende combinatie te verplaatsen.

Heb je minder dan 39 credits op de meters staan dan kun je ook hier middels de start knop credits van je creditmeter naar de vier meters spelen om het spel te vervolgen, maar met de choose game toets kun je ook kiezen voor het 5-spel of het Basisspel.

Bij het opnemen van 1 credit van één van de meters wordt deze automatisch gegokt, dat wil zeggen verviervoudigd (20% kans) of verloren (80% kans).