Speluitleg SupaFlush
Deze 4-rollen automaat heeft twee spectaculaire spelelementen; het kaartspel en het rad van avontuur.
Hoe speel ik het spel?
SupaFlush bestaat uit het Basisspel en twee extra spelelementen; het kaartspel en het rad van avontuur.
Het Basisspel
De 4 rollen worden gebruikt voor het basisspel en bevatten bij enkele symbolen bovendien cijfers. De cijfers starten, indien in totaal meer dan 3 punten op de winlijn, bepaalde features in het kaartspel.
In het basisspel wordt telkens 1 credit ingezet. Gewonnen punten tot en met 100 kunnen in het basisspel verdubbeld worden met het ‘rad-van-avontuur’, puntenaantallen tot 120 kunnen met een factor 1,5 verhoogd worden. Verder is het zo dat het gewonnen aantal punten bepalend is of ook met een factor 1,5 vermenigvuldigd kan worden, het totaal moet namelijk uitkomen op een veelvoud van 4. (4 of 10 punten kunnen dus niet met een factor 1,5 vermenigvuldigd worden en dus zal bij die puntenaantallen de keuzeoptie voor ‘yellow x 1,5 ook niet beschikbaar zijn)
Rad van avontuur
Het rad van avontuur wordt zowel in het basisspel als in het kaartspel gebruikt om de gewonnen punten te kunnen verhogen. Standaard start het rad op ‘x 2’ om vervolgens stapsgewijs op te lopen en vervolgens van voren af aan (‘x 1,5 of ‘x 2’) te beginnen. Door op de start/gamble-knop te drukken komt het rad tot stilstand. Wanneer hoger dan ‘x 2’ gekozen wordt of wanneer met ‘x 1,5’ of ‘x 2’ de winst minimaal eenmaal verhoogd wordt dan vervallen de reeds verzamelde features in het kaartspel.
Kaartspel
Bij het kaartspel is het de bedoeling om zoveel mogelijk kaarten aansluitend op een rij te krijgen, meerdere series tellen hierbij allemaal mee. Met de cijfers op de rollen in het basisspel kunnen de features in de ladder worden gestart of verworven. Bij 4 punten krijg je een bonusspin (starten met bonus-spin-knop), hiermee kunnen aanvullende punten worden verkregen om hoger op de ‘ladder’ te komen en andere features te starten.
Bij 5 of 6 punten start het kaartspel en worden 2 willekeurige kaarten getrokken die in de kaartenreeks erboven oplichten. Bij 7 punten wordt de shuffle-cards-knop actief. Hiermee is het eenmalig mogelijk de kaarten te schudden met het doel om de kaarten in een (meer) winnende combinatie te ordenen. De functie kan op ieder gewenst moment ingezet worden zolang deze actief blijft, het schudden wordt gestopt met de stop-knop.
Joker
Bij 8 punten wordt de joker actief. Deze is in te zetten om een nog ontbrekende of een aanvullende kaart te plaatsen om zodoende een betere combinatie te maken of te voltooien. De gewenste kaart wordt gekozen met de stop-knop. Bij 9 punten worden gewonnen credits en nog te winnen credits verdubbeld.
Supaflush
Bij 10 of 11 punten start de Superflush-functie. Hier worden 1 tot 5 maal (random getallen) de kaartrollen gestart en worden doorgaans diverse ontbrekende kaarten toegevoegd aan de kaartenreeks. Bij het behalen van 200 credits worden deze, evenals wanneer de ladder op 12 eindigt, automatisch aan de creditmeter toegevoegd. Gewonnen punten kunnen te allen tijde worden genomen met de ’take-feature-knop’ en dan indien gewenst bij het ‘rad van avontuur’ worden ingezet.