Menu

Ook Holland Casino in zee met bekende Nederlander

holland-casino

De laatste paar weken zijn de stemmen die wijzen op de gevaren van (online) kansspelen wat luider geworden. Dat is natuurlijk ook logisch nu in Nederland dat aanbod door de komst van online casino’s een stuk uitgebreider geworden is. Mede in reactie hierop is heeft Holland Casino onlangs aangekondigd dat zij in zee gaan met Ellie Lust. De voormalig agente die dankzij het programma Opsporing Verzocht nationale bekendheid kreeg. Inmiddels is zij alweer een paar jaar weg bij de politie en werkt zij als presentatrice van verschillende programma’s. Hierdoor is Ellie uitgegroeid tot een nog bekendere Nederlander dan zij al was. Onder de noemer “Leef Spannend, Niet Roekeloos” gaat Ellie Lust Holland Casino helpen mensen te wijzen op de risico’s van (online) kansspelen.

Campagne

Met de campagne Leef Spannend, Niet Roekeloos wil Holland Casino de spelers er op wijzen dat het niet altijd goed kan gaan met kansspelen. Verliezen hoort ook bij het spelletje. Je kunt niet alleen maar winnen en geluk hebben. Volgens het persbericht waarin de samenwerking bekend werd gemaakt wil Holland Casino proberen “op een positieve manier aandacht te vragen voor de risico’s die casinospelen en sportweddenschappen met zich mee kunnen brengen”.

Holland Casino wil spelers niet alleen waarschuwen. Er worden ook tips gegeven om het spelen spannend en leuk te houden zonder al te grote risico’s te lopen. De keuze op Lust is hierbij gevallen omdat zij bij het publiek een betrouwbaar imago heeft. Holland Casino hoopt via Lust meer gewicht en geloofwaardigheid aan de adviezen te geven.

Betrokkenheid branche

De campagne van Holland Casino is gericht op spelers meer attent te maken op de mogelijke nadelige gevolgen van kansspelen. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Bij aanname van de nieuwe kansspelwetgeving, was één van de voorwaarden dat er meer aandacht zou komen voor de nadelige effecten van kansspelen. Vanuit de branche zelf worden dan ook verschillende acties ondernomen op dit gebied. En in de toekomst zullen die ook meer volgen.

Vorig jaar ging de Toto bijvoorbeeld nog in zee met Nathan Rutjes. De voormalig voetballer met de bekendste mat van Nederland riep spelers op het spreekwoordelijke matje. Hiervoor wonnen de Toto en Rutjes ook een prijs voor beste reclame.

Maar dit soort campagnes zijn niet de enige manier waarop de branche zelf actie onderneemt. De branche onderkent de mogelijke negatieve gevolgen van wat zij aanbieden. Dat is ook één van de redenen waarom zij binnenkort met een eigen reclamecode gaan komen. Zo probeert ook de branche zelf haar steentje bij te dragen.